Interpretação de texto em inglês - Global Climate Change (Aquisição de vocabulário e fluência pela leitura)

See the Impacts

Scorching summers... Melting glaciers... Stronger storms... 
The signs of global climate change are all around us.

The Earth's climate is getting warmer, and the signs are everywhere. Rain patterns are changing, sea level is rising, and snow and ice are melting sooner in the spring. As global temperatures continue to rise, we'll see more changes in our climate and our environment. These changes will affect people, animals, and ecosystems in many ways.

Less rain can mean less water for some places, while too much rain can cause terrible flooding. More hot days can dry up crops and make people and animals sick. In some places, people will struggle to cope with a changing environment. In other places, people may be able to successfully prepare for these changes. The negative impacts of global climate change will be less severe overall if people reduce the amount of greenhouse gases we're putting into the atmosphere and worse if we continue producing these gases at current or faster rates.

Last updated on 8/20/2015. 
From: https://www3.epa.gov/climatechange/kids/impacts/. Accessed in April 2017. 


Vocabulary

scorching summers: verões escaldantes 
melting glaciers: geleiras derretendo
stronger storms: tempestades mais fortes
getting warmer: ficando mais quente
rain patterns: padrões de chuva
sea level: nível do mar
rising: aumentando
melting sooner: derretendo mais cedo
rise: aumentar/subir
less rain: menos chuva
too much rain: muita chuva
flooding: inundação
dry up: secar
crops: colheitas
struggle: lutar
cope: lidar
a changing enviroment: um ambiente em mudança
people may be able: as pessoas podem 
less severe: menos severo
overall: no geral
the amount of greenhouse gases: a quantidade de gases de efeito estufa
worse: pior
putting into: colocando em

1. According to the text, what are some examples of the signs of global climate change? [De acordo com o texto, quais são alguns exemplos dos sinais da mudança climática global?]

2. Based on the text, what can people do in order to make the negative impacts of global climate change less severe overall? [Com base no texto, o que as pessoas podem fazer para que os impactos negativos das mudanças climáticas globais sejam menos severos?]

3. What other things do you think the government and people in general can do to reduce the impacts of climate change? [Que outras coisas você acha que o governo e as pessoas em geral podem fazer para reduzir os impactos das mudanças climáticas?]

4. What natural disasters are more frequent in your region? Have they become worse over the last few days? [Que desastres naturais são mais frequentes na sua região? Eles ficaram piores nos últimos dias?]


Answers:

1. Possible answers: Scorching summers, melting glaciers, stronger storms, rain patterns are changing (less rain/too much rain), sea level is rising, snow and ice are melting sooner in the spring.

2. Reduce the amount of greenhouse gases.

3. Personal answers.

4. Personal answers. Para sala de aula: Com o apoio do professor de Geografia, os alunos podem pesquisar notícias de jornais e revistas que falem sobre os efeitos do aquecimento global no Brasil, como, por exemplo, o agravamento de desastres naturais como deslizamentos, enchentes e a crise de água. A partir dessa pesquisa, pode se fazer uma exposição na escola com ilustrações e textos em inglês e/ou português.




Referência: Way to English (Editora Ática)
Imagem: Google

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...